Vânzarea de mașini, la fel ca cea de țigări: țara din Europa care obligă producătorii să vină cu avertismente în reclame

de: Alexandru Puiu
30 12. 2021

La fel cum țigările sunt dăunătoare pentru sănătate, mașinile cu benzină și motorină sunt foarte periculoase pentru mediul înconjurător. Din acest motiv, ar trebuie să vină însoțite de un avertisment în toate materialele publicitare, conform deciziei autorităților dintr-o țară europeană.

Autoritățile din Franța sunt de părere că, dacă atunci când cumperi o mașină vei vedea un banner mare prin care ți se atrage atenția că distrugi planeta prin decizia ta, s-ar putea să fii descurajat. Acesta pare să fie fluxul de gânduri din spatele celui mai recent efort legislativ impus de guvernul de la Paris. O nouă lege spune că publicitatea pentru vânzările de autoturisme trebuie să conțină mesaje ecologiste, în aceeași manieră în care pachetele de țigări îți atrag atenția asupra faptului că îți distrugi sănătatea.

Publicitatea pentru mașini, similară cu cea pentru țigări, în Franța

Începând cu 1 martie 2022, reclamele auto vor veni însoțite cu mesaje menite să te încurajeze să mergi pe jos sau cu bicicleta, conform datelor obținute de France Presse. Practic, efortul de marketing se face pentru sănătatea participanților la trafic și, implicit, împotriva schimbărilor climatice. La fel cum auzi la radio ”nu mânca prea gras, prea sărat, prea dulce”, vei auzi că ar fi bine să te sui pe bicicletă, decât să te urci în mașină. Ca referință, legislația din Franța a impus încă din 2007 ca reclamele pentru alimentele prelucrate și băuturile îndulcite să fie însoțite de mesajul de mai sus.

În consecință, conform unei decizii publicate miercuri de Ministerul Tranziţiei Ecologice, producătorii de autoturisme vor trebui să adauge în reclame unul din cele trei mesaje următoare: ”Pentru distanţele scurte, optați pentru mersul pe jos sau bicicleta!”, ”Gândiţi-vă să folosiţi maşina în comun!” sau ”Pentru deplasările cotidiene, folosiţi transportul public!”.

În final, aceasta este o soluție de compromis față de efortul ONG-urile ecologiste din 2020, când organizațiile au solicitat autorităților franceze să interzică orice formă de publicitate pentru autoturisme, din cauza faptului că sunt responsabile de o parte importantă a emisiilor de CO2.

”Ne vom adapta. Să găsim soluţii pentru mobilitatea cu zero emisii, acesta este sensul istoriei”, remarcă directorul filialei Hyundai în Franţa, Lionel French Keogh. Același oficial este însă dezamăgit de faptul că nu face distincţie între motorizări şi se ”stigmatizează automobilul”, în general. ”Ne vom conforma legislaţiei şi vom analiza împreună cu agenţia noastră de publicitate modalităţile de a o aplica de îndată ce intră în vigoare”, se arată într-un comunicat Volkswagen, pe locul trei în Franţa la vânzările auto.